GLEN lielais logo GLEN mazais logo

Piedziivojot Sakartvelo/ Gruziju

Šī ir dienasgrāmata par projektu attiistibas izgliitiibas jomaa sadarbībā ar “Georgian Association of Women in Business”. Projekts no augusta 2006 tiek īstenots kopā ar Christina no Vācijas un Inga no Igaunijas.

Friday, September 15, 2006

Parpublicets: pirma zina no Tbilisi

Jaa, esmu sheit 11 dienas, un ko tad sadariiju?
Jaa, izbraukaajosun izciemojos.
Ielidojam naktii, mani sagaidiija labs draugs Bebee, kursh loti ruupeejas to visu dienu, ko pie vina paliku. Tad es lielaa atrumaa sapratu, ka jabrauc baudiit juura, un peec Nino ieteikumiem, devos pie vinas maasiicas un draugiem uz Batumi= pilsetu tiesi Melnas juras krasta. Jus domajat, ka vini rupejas mazak? Neka :)))
jaa, jaa saaku pierast pie gruziiniskas viesmiiliibas. Taa mes tur saulojamies, staigajam pa kafejniicaam. Velreiz parliecinajos par pasaules shauriibu- jo satiku tur vienu viirinu no Tbilisi merijas, kurs aprili bija Riigaa.
Vislabaak man patika pedeja vakaraa ieraudziitas muzikalas struuklakas. Es nekad nebiju redzeejusi, un tas shkita tik fantastiskas- gan muuzika, gan uudens, gan apgaismojums!
Luuk, un tad nu es briinumainaa kaartaa loti sailgojos peec savas gimenes, un braucu uz citu Melnas juras piekrastes pilsetu- Poti. Jaa, nu es pec vecas, labas gimenes tradicijas, ari maku taisiit parsteigumus, un ierados ar bumu- bez zvaniishanas, vienkarsi tapat :) Bija jau visaadi kardinaajumi nogriezties pa celam- bet nekaa, saites uzvareeja :) Radini bija tik parsteigti, ka pirmo vakaru man visu laiku knieba, un nevareja daudz parunat, jo neticeeja, ka es iisti esmu tur. :))
Un visvairak shaja stasta priecee, ka gruziinu valoda nu ir tada liimenii, ka pat varu kaut ko saprast, kad cilveki runaa, un taksii pat nokauleeju zemaaku cenu, jo bija apkaart liels troksnis, un taksists uzreiz nedzirdeja manu Baltijas juuras akcentu :))
Taa nu es drusku turpinaju staigaat uz juurinu, speeleejos ar beerniem, atraadiijos tiem, kas mani veel nebija redzeejusi pagaajusho gadu, eedu auglus, un pec 3 dienam biju loti atpuutusies.
Tad es piedaliijos pasakuma, kas saucas jauniesu randinsh megreelu gaumee (megreeli ir aptuveni kopiena, ka Latvija buutu latgali- viniem ir sava valoda, un vel dazhas loti interesantas tradicijas). Tam jau prasas atsevishks staasts. Kopa ideja ir tada, ka puisis ar meiteni drosiibas un sociaalo garantiju, varbut ari citu apsverumu deel satiekas tikai citu cilveku klaatbuutnee. Un ta nu mes ar vienu no masicam savu 15gadiigo pastariiti 2 vakarus pavadiijaam, staigaajot paarim nopakal pa pilseetu. Nekaa jau iipasi aizraujosha nav, jo tumshs un ielas diezgan izdambaatas, toties noziime un atbildiiba looti liela. Vispar jau man liekas, ka tas puisis vinu driiz nozags un apprecees Ar vinas pasas piekrishanu :) Es tik teicu, lai vini to plaano driiz, un tad es veel paspeetu shajos 3 menesos uz kaazaam tikt. Bet nu no otras puses, 15 gados preceeties... Un tad saakas nebeidzamaa diskusija :)
Tad man saakas liela problema, a ko tagad dariit??? Un tad mes ar masicam gaajam staigat uz parku- vinas apgaja vienu apli, es divus, jo nevareju saprast, kur lai liek savu sakraajusos energiju. Es veel maacos staigaat leenaak :) Un iistenot starpkultuuru izgliitiibu.
Vel mes vienu vakaru bijam kada atrakciju parka Ureki- berniem loti patika. Karuseli, kadi apmeram, pie mums brauca uz stacijas laukumu. Man jau likas prieks redzet tik daudz gaismas vien. Ir juutami uzlabojusies situacija ar elektriibu, un tas looti priece.
Kameer visus radus apciemoju, izdziivoju karstumu, iistenojot, savu beernu dienu sapni, drusku paspeeleeju klavieres, taa jau pienaaaca diena, kad jabrauc uz Tbilisi
No rita gajam pec biletem. Ari citi gruzini no Latvijas, kas bija Poti, vakar kopa ar mani brauca. Jaatzist, ka biju aizmirsusi, kas ir Padomju rinda un kas ir rinda dienvidnieku izpratne. Nemot vera, ka biletes no rita tika pardotas 1 stundu, un to tirgosana atsakas pec 4 stundam, un blakus esosa latviesu sieviete, kas vada kriizes centru sievieteem Latvija, pazinoja, ka vina tuuliit saaks raudaat, naacaas sakopot visus speekus un nespeekus, lai mes biletes dabutuu. Un mes dabuujam :))
Vakar bija Mariamoba- bazniicas sveetki, Marijas diena, un Gruzija bija briivdiena. Mana vecmamina bija dzimusi shai diena, un tad mes ari vel sho pasakumu atziimeejaam.
Shorit agri bijam Tbilisi, iegriezos Latvijas vestnieciibaa, un tad mani pavadija uz dziivokli, kuraa mitinaashos. Man loooti patiik shis dziivoklis. Plashs, un tads drusku antiiks- daudz senu kreeslu, bufeshu, trauku, graamatu. Plashas istabas, parketa griida, galvenais, ka rajons skaitas dross, un ne parak talu no centra. Iepazinos ar dziivokla saimnieci, kura arvien vairak saak iemiileet latvieshus- jo vini esot vislabaakie iirnieki :)) Sanitai un Gunitai, kuras tikko atgriezas no Gruzijas un dziivoja shajaa dziivokli, lielais paldies par labaa teela radiishanu. Centiisimies ietureet labo stilu arii turpmaak :))
Iepazinos ar kaiminiem, kas ir loti svariigi, un vismaz 3 vaardi gruziiniski, ir patiikami gan man, gan viniem :)Dzivokli ir klavieres- ak, nabaga kaimini?! :)
Tagad parkarsusi, bet nostalgisku atminu vadiita no Saakadzes pieminekla Saburtalo (tas zinaataajiem) atnaacu kaajaam lidz Rustaveli. Tik superiigi!Un tik karsti!!! Kaa noiet pa saunu 6-7km :))
Bez kartes, bez jautaashanas, kliist, un ar tadu panaivu tuurista seju no jauna apskatiit Tbilisi. Loti laba sajuuta, ari atklat jaunass un restauretas struklakas :)
Bordzomi veldzeeja manas slaapes, iesaku jums ari pameginat, ja vel nav nacies :)
Tas drusku reklaamai :) Neapmaksaatai.
Sazvanijos jau ar organizaciju, kura stradaasim. Shonakt atbrauks manas projekta partneres 2 meitenes, viena no Vacijas, otra- Igaunijas.
Parrunajam vien to, ka kaut kad riit satiekamies, un starp citu, vina iestarpinaja, ka 12 dienas seminari notiks SVANETI!!! Zinataji saprot, cik loti man skudrinas skrien paar kauliem. Tas ir looti skaists Gruzijas regions kalnos, bet ari loti biistams, jo kalnieshiem ir savi likumi, un manuprat, ka administrativais kodekss un APK tur taa pavaaji darbojas. Tad nu jasarga sevi pasham, un jaludz, lai Dievs un organizacija, kura muus uznem, ari mus pasargaa. :)
Es gandriz Svaneti atlausos saukt par " Gruziina sapni" , ja driikst.
Kad un kas notiks, vel es nezinu, bet jaatzist, ka stradat, kad saule ir a +50 taa iipasi nevelk, ja nav kaadi loti spiediigi apstaakli. Bet apstaakli buus- sieviesu uznemejdarbibas veicinaashana :)) Ir jau ari pamanits, ka izpauzhas nabadziiba, kada ir ekonomiska situacija regionos un vel dazhi noveerojumi, bet sis e-pasts, lai ir manu pozitivo parsteigumu pilns :)
Pa radio un TV visu laiku zino, ka radiaacija ir looti stipra, un lai cilveeki iipasi aaraa nedodas.

Esmu fotografejusi daudz un dikti! Dazhas bildes atlasiisu un nosuutiisu jums, kad tiksu pie atraaka interneta. Atklaaju jaunas iedvesmas bildeem, un arii apdomaju, ka labaak uzrunat gruziinu sievietes.
GLEN (programma, no kuras esmu Gruzija) ir izveidots blogs dienasgramatu rakstisanai. Kad atklasu, kas un kaa tur darbojas, tad iespejams, ka lietosu to,. un dosu jums zinu. Pagaidaaam tiesaam, izmantoju aatraako un eertaako veidu, jo katrs taustina spiediens panem laiku un pacietiibu :)

Ko lai es jums saku- " U prirodi net plohoi pogodi" - tas lai ir ka noveeleejums gan jums, gan mums :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home